Tantárgyak / MÁS/HOGYAN - Építészeti határterületek tervezési gyakorlata
AlapadatokTantárgykód: | BMEEPIPQ702 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Előtanulmányok: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Követelmények: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredit: | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heti óraszám: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tárgyfelelős: | Fábián Gábor DLA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oktatók: | Fábián Gábor DLA Horváth-Farkas Zsófia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tárgyleírás: | A kurzus célja a megszokottól eltérő építészeti módszerek megismerése, gyakorlati megközelítése. Projekten keresztül vizsgálja a kísérleti gondolkodásmódot igénylő építészeti attitűdöt. A félév során az évente változó tematika mellett olyan problémákra keresünk választ, amely a hagyományos építészeti gyakorlattól eltérő megközelítéseket kíván. Célunk, hogy az egyes felvetésekhez az aktuálisan szükséges társdiszciplína szakértőit is bevonjuk a munkába, ezzel is erősítve a különböző területek gyakorlati együttműködését, az építészet szükségszerűen interdiszciplináris megközelítését. A változó felvetések tükrében a hallgatóktól is az adott féléves tematika szellemiségéhez leginkább adekvát válaszokat várjuk. Mi lesz a házból, ha a megszokás szerint falakkal és födémekkel elválasztott belső funkcióit az eddigi szabályokat felrúgva, egy térben összeolvasztjuk? Hogyan változik meg az építészet egy olyan radikális tér-sűrítéssel, mely a használat hatékonyságát helyezi előtérbe? Ezekre a kérdésekre keressük a még nem ismert választ, egy műhelymunkára épülő adok-kapok tantárgyban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Letöltések: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ütemterv: |
|